úterý 27. května 2014

Sušené pivoňky.

Začíná sezóna pivoněk a já jsem loni zjistila, že se dají úspěšně sušit. Stříhala jsem květy pivoňky dřevité, ta kvete dřív, než pivoně klasické, ale kdo je nemá, může samozřejmě sušit pivoňku obyčejnou, která právě teď v tuto dobu vykvétá. Jakmile květ pivoňky nejvíce rozkvete, je vhodná k řezu a sušení. Nesmíte ji nechat překvést, začaly by jí opadávat okvětní lístky a to by bylo už pozdě. Ostříhané květy nechejte chvíli venku, aby jejich obyvatelé měli čas květy opustit a vy si je nedonesli spolu s kyticí domů. Mě lítalo po domě asi deset včel :) Při postupu sušení jsem je nejdříve zavěsila  v malé chodbičce a dosušovala v prádelně, kde je velmi teplo. Můžete je ale sušit kdekoliv kde je suché teplo, aby nedostaly  plíseň a co nejrychleji vyschly. Sluníčko v místnosti jim také nevadí, neztratí téměř nic ze svých barev. Vytvoříte si tak překrásné dekorace ať už jen jako kytici, věnec či jakoukoliv jinou vazbu do interieru. Vydrží velmi dlouho krásné, některé mám již od loňska a jsou pořád stejné.
Tyto jsou od loňska spolu s umělými :)
Tmavě fialová
Růžová
Světle fialová
Začíná kvést obyčejná bílá..... jsem zvědavá, jak dopadne po usušení...
Keř dřevité pivoňky
Přeji krásné dny. Eliška

3 komentáře:

  1. Milá Eliško,moc Vás zdravím.Jsem ráda,že jsem našla Váš blog.Pivońky jsou nádherné ..tolik barev jsem ani nikde neviděla.Sušené vypadají také krásně.Přeji Vám krásné dny a hlavně hodně zdravíčka.Zuzka

    OdpovědětVymazat
  2. Eliško, to je ale velká nádhera. Mě se to nikdy nepovedlo,mé mamce ano :o)
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Eliško, děkuju za tip a inspiraci .... už mám nasušeno a to díky tobě .... nikdy by mě nenapadlo, že jdou pivoňky usušit !!!! Přeji ti krásné, pohodové léto !!!! Marki

    OdpovědětVymazat